zaterdag 21 september 2013

Foutje

21 september

Ik had nog beloofd iets over de nieuwe cursus te gaan vertellen waar ik vorige week vrijdag naar toe ben geweest. Het is de bedoeling een Sampler te maken die uit 9 blokken gaat bestaan. Eerste blok is inmiddels een feit.



De quilt ga ik in blauw tinten maken met accentkleur geel. Blauw staat voor mij voor de zee en geel staat voor het strand. De gang zal straks zoveel mogelijk wit worden geschilderd met een white was vloer, daar past deze quilt dan mooi bij. Het idee strandhuis zal onze inspiratie zijn om met kwast en verf aan de slag te gaan. 11 oktober krijgt deze quilt vervolg, dat is de eerst volgende cursus bijeenkomt.
En er staat ook nog een leuk uitje in de planning, een lezing en workshop 'quilt en kleur' gegeven door Lies Bos. Dit is 12 oktober, en wie gaat er mee?




.............. Mijn zus! Ze was afgelopen week jarig, en die mag dus met mij mee. 

Maar natuurlijk ben ik tussendoor ook druk met de Sterrenparade quilt. OOOO,.... en wat had ik een blunder gemaakt. Ik had weer 4 fleurige blokken geknipt, en de eerste helemaal in elkaar gezet. Ik had al een paar keer gekeken, ook toen ik met het blok bezig was. Het leek zo vreemd, maar kon niet ontdekken wat het was. Het eerste blok was klaar, ik probeerde de ster erin te ontdekken, ja en toen viel het kwartje... Alle blokken er verkeerd om aangenaaid. Ja, het was wel een geheel, maar daar kon ik niet mee leven. Dus weer opnieuw begonnen. En zie daar op de leuning van de stoel, de eerste is nu echt klaar.

 
Nog 3 te gaan, deze houd ik heel dicht in de buurt als voorbeeld. Want ik wil natuurlijk niet weer dat het mis gaat. Dit zal dus altijd het bijzondere blok met een verhaal in de quilt blijven.
Ik ga weer lekker aan de slag.

Een fijn weekend!
Geartsje

Geen opmerkingen:

Een reactie posten