zondag 8 september 2013

Verschillende projecten

8 september

Deze week ben ik voor het eerst naar de quiltgroep op het eiland geweest. In mijn vorige blog konden jullie al lezen hoe dit tot stand was gekomen. Ongeveer 15 vrouwen bij elkaar, ieder werkend aan haar eigen project. Af en toe zal er een workshop worden gegeven in de verschillende technieken die er zijn. Daarnaast zijn er ook gezamenlijke projecten die in het teken staan van een bepaald goed doel waar men met zijn allen voor kiest. Zo zijn er vorig jaar dekens gemaakt voor het bejaardentehuis voor in de rolstoelen. Een prachtig doel vind ik en werk ik dan ook graag aan mee. Het lijkt me leuk om me bij deze groep aan te sluiten.

Ik ben bezig geweest met de sterrenparade quilt, inmiddels zijn er weer 3 blokken af.


Tussendoor ben ik nog aan het haken geweest. Ik heb een tissue box hoesje gemaakt. Daarnaast nog een paar voor eens als cadeautje weg te geven. Maar ook ben ik begonnen met een kussen.


Dit weekend ben ik nog met een ander project bezig. Ik had een tijdje terug een pakket gekregen van een van mijn oude boekenclub maatjes. Zij had dit ooit gekocht maar het was bij het knippen van de lapjes gebleven. Nu mijn hobbykamertje was ingericht en de naaimachine zijn plekje had gevonden was dit een mooie gelegenheid om de blokken in elkaar te zetten. Het begon met puzzelen.


Inmiddels is het 1 lap geworden en zit de tussenlaag en achtergrond stof erachter.



Inmiddels zitten de rijgdraden erin. Dus het doorpitten kan beginnen. Een heerlijk werkje om lekker op de hand te doen. Het vervolg krijg je later natuurlijk te zien.

Een fijne zondag nog!
Geartsje

Geen opmerkingen:

Een reactie posten