dinsdag 30 april 2013

Regiodag quiltersgilde






23 maart
Gisteren was de regiodag van de quiltersgilde van de regio Friesland. Van te voren hadden we al de nodige informatie via de mail ontvangen. Er moesten nogal wat benodigdheden mee. Er zou middags een lapjesruil plaats vinden, helemaal leuk natuurlijk maar dit betekende wel 130 lapjes van 10 x 10 cm snijden.

Dit is natuurlijk prima gelukt en ik had dan ook een fleurig stapeltje mee.

Met mijn spullen in de auto en eerst mijn zus op gehaald, die ging ook mee. Nog een tas met spullen mee en mijn "pandaatje" was vol. Op naar Ureterp. 130 vrouwen bijelkaar en allemaal besmet met hetzelfde quiltvirus.



Eerst een wiskundige les van hoe je op verschillende manieren een 5-hoek kan tekenen. Met ruitjespapier, passer, potlood en liniaal in de weer en kijk hier daar is mijn 5-hoek.

Plakken, knippen en met stofjes aan de slag om met die 5-hoek iets te gaan maken. Tafels waren gevuld en er werd hard gewerkt.

Ieder kon zijn gemaakte quilts showen. Wat een feest om naar te kijken en wat een ideeën heb ik weer opgedaan. ( help!!, tijd??)




Na een heerlijke lunch was dan de lapjesruil, ik ben met heel veel verschillende lapjes thuisgekomen. Zien waar we die nu eens in gaan verwerken. Er was ook een winkeltje waar ik natuurlijk niet aan voorbij kon komen. Prachtige rood/roze lapjes gekocht voor mijn klosjeskleed.
Het was een heerlijke dag. En wat doen we dan vandaag?? Even een paaskip tussendoor maken want dit staat zo gezellig, en daar kunnen best een paar geruilde lapjes in verwerkt worden.

Een heel fijn weekend!
Groetjes Geartsje

Geen opmerkingen:

Een reactie posten