dinsdag 30 april 2013

Het Is gelukt

25 april
Nadat de top klaar was moest  er natuurlijk nog een tussen vulling en achterkant komen. Na heel veel spelden zat het dan aan elkaar. (met steun van Boy)


Daarna zijn er heel wat rijgdraden in gegaan zodat die mooi vlak kwam te liggen.





Hierna kon het door pitten beginnen. Met multi-color garen werd het een kleurrijk geheel. Alle 4 kantjes in de quilt zijn door gepit met daarnaast ook de donkerblauwe vlakken. Alles is met de hand gedaan. Een bamboestok doet even als dienst als tijdelijke oplossing om de quilt op te hangen. Straks in ons nieuwe huis zal ik hem op een gepaste lat ophangen.

Hierna kon de quilt mee naar de slotavond van de quiltgroepen. Wat een belangstelling, als ik goed heb geteld meer dan 70 dames in de zaal. En zoals je kan zien heb ik hier dan ook mijn quilt gepresenteerd.
Het was een hele gezellige avond met koffie en lekkers en ook nog een werkje om alvast een begin mee te maken. Alle vrouwen waren druk aan het werk om een blauwe of roze sleutelhanger te maken. Ik ging voor de roze.
En dit was dan het resultaat!
Hiermee kwam een eind aan het seizoen, september gaan we weer verder. Maar natuurlijk zal ik niet stil gaan zitten want die avond was er ook een leuk winkeltje aanwezig waar ik alweer de nodige materialen heb opgedaan. Hierover de volgende keer meer.


Groetjes Geartsje





Geen opmerkingen:

Een reactie posten